marți, 2 februarie 2010

Tunul de lemn

Este uneori destul să faci un singur lucru pe această lume, pentru a nu o mai părăsi niciodată. Moartea lui Vasile Brescanu a trecut neobservată (pentru mine cel puțin; și ar fi rămas așa, dacă nu scria despre asta Vlad Bolocan), dar filmul lui va rămâne viu pentru totdeauna.

Filmul ”Tunul de lemn”, în regia lui Vasile Brescanu, reprezintă o culme a tragicomediei moldovenești, probabil specia (sau genul?) de film pe care este cel mai dificil să-l faci așa ca să nu pară artificial, ci să rămână natural și firesc.



Regizorul filmului „Tunul de lemn”, realizat de către studioul cinematografic Moldova Film în anul 1986, Vasile Brescanu, s-a stins din viaţă la 3 ianuarie.

Regizorul Vlad Druc: „Pentru mine Vasile Brescan înseamnă o întreagă epocă, am trăit într-o cameră , am împărţit o bucată de pâine. A murit un artist, din păcate, acum, mulţi din artişti mor în mizerie materială, Vasile până la ultima clipă şi-a păstrat integritatea spirituală, a avut acel fler sarcastic faţă de ceea ce se întâmplă în jurul nostru, întotdeauna a fost plin de idei. Dacă am fi putut negocia cu moartea am fi dat zeci şi zeci de mediocrităţi, dar moartea nu negociază şi l-am dat pe Vasile, asta e...”

Vasile Brescanu s-a născut la data de 20 iulie 1940 în satul Goteşti, raionul Cahul. A debutat ca actor în filmul „Aşteptaţi-ne în zori” de Emil Loteanu, în rolul lui Vlaicu. Printre filmele în care s-a remarcat ca actor se numără şi „Hai, murgule, hai!”. În anul 1991 a primit titlul de Maestru în artă.

(jurnal.md)

Un comentariu:

  1. asa e in partea asta de lume - ne intereseaza strict ce se intampla in raza noastra de aspiratie. Aspiratie in modul direct de intelegere a acestui cuvant. Ceea ce depaseste aceasta raza iese din zona noastra de interes imediat ce am terminat de citit despre respectiva, asta in fericitul caz in care am acordat macar shi putinul timp spre a ne interesa despre ce se intampla cu cei care sunt ADEVARATA elita a acestei tzari.

    http://atravedilun.blogspot.com/2009/10/maestrul.html

    RăspundețiȘtergere