vineri, 28 decembrie 2007

Despre borţi în cap

- Buna ziua, aveti chiroane?
- Cuie?
- Lu mă-ta!

La începutul săptămânii am lucrat ca un cal (oare cum s-ar privi un cal în faţa calculatorului?). Dormit câte 3 ore pe noapte timp de 3 nopţi.

Ieri simţeam chiroane în creier şi până acuma parcă am vreo două ţinte.

Toate astea mă fac sa revin la ideea de timp dormit - timp pierdut.

Ţin minte cum pe la 18 ani două nopţi nedormite îmi aduceau un fel de eforie narcotică. Era un hobby să nu dorm noaptea. Cele mai frumoase nopţi le-am petrecut alături de prietenii jurnalişti-entuziaşti prin birourile afumate ale RZU*. Sau nopţile intregi de CUC** şi mafia***, pe la Vadul lui Vodă sau Bucureşti... Pe atunci împărtăşeam ideea că trebuie să ne trăim viata la maximum şi aşa mai departe şi aşa mai departe. Somnul era egal cu timp pierdut.

Apoi a urmat, după o pauză de vreo 3 ani, saga de nesomn de la Colegiul Europei din Varşovia. Mă culcam în fiecare dimineaţă la 6 şi ma trezeam pe la 4 după masă. Apoi ma culcam la 10 dimineaţa şi mă trezeam la 6 seara... Şi aşa vreo trei luni. Umblam cu capul tulbure în fiecare seară. Colegii când mă vedeau la micul dejun îmi spuneau "good night!". Nu mai vorbesc de perioada tezei - atunci cred că am batut recordul. Am scris o teza de notă mare în timp record de cinci zile şi nopţi, câte 2-3 ore de somn per day. Mă porecliseră Dracula.

Şi totuşi, chiar şi după aceste două experienţe îndelungate de nesomn, încă nu aveam chiroane în cap.

Apoi însă a urmat un serviciu, al doilea, CUCul, prietenii, prietena, bere, ture de noapte, prezentări, site-uri şi tot aşa şi-aşa. Cred că până acum mi-am batut încetul cu încetul câte un cui în creier, şi doar acuma doar am început să le simt fizic.

Andrei Strah, un bun prieten, ar spune clar: "Spătaru, ai borţi în cap!". Şi ar avea probabil dreptate.

E una să fii bufniţă (adică să fii mai eficient noaptea decât ziua, ceea ce e pe undeva valabil şi pentru mine) şi e cu totul altceva să umbli bludnic pentru că într-o noapte dormi 2 ore, iar ziua următoare - 14 ore.

Asa că, oameni buni, cumpăr o tonă de echilibru de la cine-l dă mai ieftin.

Morala: Nu dormiţi, dormiţi!

*Redactia Ziarului Universitatea
**Ce? Unde? Cand? - joc intelectual, vezi http://www.cuc.md/
***Mafia - joc de roluri

3 comentarii:

  1. Marcel, cred ca eu pot sa-ti fac cadou niste echilibru... de vreo doi ani am intrat intr-un echilibru care uneori pare periculos de confortabil :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Arina, de ce doar acum am citit comentariul?
    Trimite echilibru!
    Si acum am nevoie!
    (desi poate nu chiar atat de acut ca anul trecut)

    RăspundețiȘtergere
  3. şi mie, şi mie!


    PS eh, mafia, vara trecută nici noi nu dormeam nopţile ;D

    RăspundețiȘtergere