sâmbătă, 16 ianuarie 2010

Ion Spătaru

Tatăl meu este trombonist cu experiență scenică de peste 30 de ani. În acești ani a cântat mai ales în Orchestra Simfonică a Companiei Teleradio Moldova și în Orchestra Folclor. A cântat muzică clasică, muzică jazz și muzică populară. Recent a hotărât să iasă pe piață, adică să scoată un disc. A înregistrat o compilație de muzică populară, a pregătit designul discului, dar nu se încumetă încă să investească în editarea lui, pentru că nu știe cum îl va vinde.

Alaltăieri, stând de vorbă, el îmi spune: ”Viorel aista a tău îi bravo, așa l-o promovat pe Pavel Turcu, că toți vorbesc de asta. Poate s-a apuca și de discul meu? Cât trebuie să-l plătim?”. Evident, răspunsul meu a fost: ”Viorel nu face asta pentru bani și nu cred că el s-ar apuca de discul tău, pentru că în asta nu-i pricol”.

Într-adevăr, discul lui Ion Spătaru nu are șansele lui Pavel Turcu pe Internet. Pentru că discul lui Ion Spătaru nu este un manifest. Nici anti-Eurovision, nici anti-cultură. Este pur și simplu un disc cu muzică instrumentală, cântată la un instrument rar pentru muzica populară românească. Muzica care îi place lui Ion Spătaru:



Ion Spataru - Lume, lume

Ceva îmi spune totuși că muzica lui Ion Spătaru n-are nevoie de banere pretențioase de genul ”Regele a murit, trăiască regele”, statusuri pe facebook, pictograme cu I LOVE ION și glumițe în stil Chuck Norris.

Apropo, anul trecut Ion Spătaru a împlinit 50 de ani. N-am reușit să scriu atunci despre asta. Dar vă las să vedeți un mic video, cam lunguț ce-i drept, despre Ion Spătaru. Fără poze glamour, așa cum a fost și este el.

7 comentarii:

  1. Tre sa fii foarte mindru de tatal tau. Asta e o constatare. Sanatate si mult succes cu primul albumv solo al unui trompetist din Moldva :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Despre asta vorbeam eu - de astfel de oameni valorosi nu se ocupa nimeni, preferind stim noi ce.

    Tatalui tau multa sanatate si inspiratie. Multi ani de acum sa va bucurati de performantele voastre.

    RăspundețiȘtergere
  3. unde poate fi cumparat albumul?

    RăspundețiȘtergere
  4. as cumpara si eu albumul...ca nu gasesc nici o compozitie pe internet...frumoase cintece!!

    RăspundețiȘtergere