marți, 9 iunie 2009

Cine plăteşte, acela păgubeşte

Azi dimineaţă şoferul de taxi mi-a povestit pentru a şasea oară cum a dat examele de licenţă fiu-său anul trecut. Studentu' cică învăţa la ASEM şi a plătit 200 de euro "amantei lui Belostecinic" pentru o notă de opt. Din păcate, zice taxistul, amanta ceea nu mai lucrează acolo şi prietena lu fiu-său, care dă examenele de licenţă anul ăsta, a găsit doar o "variantă cu 500 EUR pentru un nouă". Dar fata (sau părinţii ei) a zis că e prea scump, de aceea a învăţat şi a dat examenul pe 10.

În toată cariera mea de student, care s-a terminat cu câţiva ani în urmă, am dat şpagă numai odată - în anul întâi, prefesorului de sport, lecţiile căruia le neglijam cu regularitate (el nu dădea semne că ar fi fost împotrivă). Şpaga era colectivă şi constituia două sticle de coniac şi două beţe de salam.

Din fericire, bani pentru a învăţa am dat numai la cursuri de limbi străine, iar bani pentru a nu învăţa n-am dat niciodată. Am fost un student norocos, probabil.

La voi cum a fost?

4 comentarii:

  1. La mine aceeasi poveste..am platit doar pt orele de engleza intrucit nu erau in curriculum scolar si trebuia sa iau ore particulare...
    In rest nici cit am fost eleva sau studenta nu am platit un leu/dolar/euro:) nimanui..
    Cred ca studentul care vrea sa invete nu tremura la gindul examenelor si nu se cauta prin buzunare (ale sale sau ale parintilor) pt a plati un prof sau altul..
    Cutitul la git nu ti-l va pune nimeni obligindu-te sa platesti...e vorba de alegere personala..

    RăspundețiȘtergere
  2. am dat la bak bani la supraveghetori
    ca sa nu ma supravegheze
    oricum intentia era colectiva
    n-am vrut sa risc, si sa fiu cioara alba

    RăspundețiȘtergere
  3. o simt pe pielea mea chiar acum, pe vreme de bac...ei da' nu vreau sa intru in detalii, ca a mai ramas un examen....;)

    RăspundețiȘtergere