luni, 1 iunie 2009

Atenţie la Şcoala de Vară de la Belgrad!

Pe facebook s-a răspândit ca gripa porcină un anunţ intitulat "Full Scholarships for the Belgrade Summer School 2009". Organizatorii, cine or fi ei, că nu mi-am dat foarte bine seama, propun lecţii de aproape orice limbă şi vizite în aproape orice loc al Serbiei. Numai să vii! Adică să plăteşti conform price-listului şi doar prin transfer bancar.

Site-ul Belgrade Summer este făcut după ultima modă a designului, cu indispensabilul în aceste cazuri zâmbet larg de fată cu mapă, în spatele unor romaniţe. Oricât n-ai căuta pe acest site, nu găseşti la a câta ediţie este acest eveniment, aşa cum nu găseşti nimic despre anteriorii participanţi (grupul alumni există pe facebook, dar este închis). Mai mult decât atât, profesorii de la această şcoală de vară sunt încă... în construcţie.

Nu găseşti nici numărul de participanţi. Cu cât mai mulţi, cu atât mai bine, şi-ar fi spus organizatorii trebii acesteia.

Nu aş fi atras atenţia asupra acestei dubioase şcoli de vară dacă grupul de invitaţi de pe facebook nu era atât de mare. Peste 322 000 de oameni sunt în el, mulţi dintre ei moldoveni. Nu ştiu câţi au aplicat sau au de gând să o facă. Dar în cazul în care v-a intrigat anunţul, vă rog să fiţi foarte precauţi!!!

Apropo, tot căutând informaţii despe şcoala asta, am dat de albumul lor pe Picassa. Şi, sincer să fiu, fotografiile m-au convins că s-ar putea să mă înşel. Mai ales că sunt pe acolo şi nişte fotografii cică de la Primărie (nu pot să mă expun; deşi am fost la Belgrad, la primărie n-am intrat).

Şi mai e încă un element ciudat - acest vidiu, în care frumoasa Tijana Grujic, managerul general, vorbeşte la un post de televiziune despre Summer School, iar imaginile în timpul interviului arată... clădiri din Belgrad. Jurnaliştii ăştia n-au reuşit să facă măcar un reportaj video de la eveniment chiar?

În orice caz, toată chestia asta cu Şcoala de Vară de la Belgrad mie îmi pare o scamatorie, în pofida unor fotografii care ar putea să-mi sugereze contrariul. Ceea ce ştiu cu siguranţă este că Tabăra de Vară de Jocuri Intelectuale, care va avea loc la Vadul lui Vodă între 26 iunie - 1 iulie 2009 este una reală. Şi a avut loc de două ori deja :)

Ne vedem la Vad!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu