duminică, 18 ianuarie 2009

Multumesc

















A plecat. Cel care m-a învățat să citesc. Îi mulțumesc pentru primul Abecedar, pentru dragostea de mamă, pentru poeziile și cântecele pe versurile lui. Pentru suflet.
Când pleca, știa că această poezie va fi citită de mii de moldoveni:

Nu am, moarte, cu tine nimic

Nu am, moarte, cu tine nimic,
Eu nici măcar nu te urăsc

Cum te blestema unii, vreau să zic,
La fel cum lumina pârăsc.

Dar ce-ai face tu şi cum ai trăi
De-ai avea mamă şi-ar muri,
Ce-ai face tu şi cum ar fi
De-ai avea copii şi-ar muri?!

Nu am, moarte, cu tine nimic,
Eu nici măcar nu te urăsc.
Vei fi mare tu, eu voi fi mic,
Dar numai din propria-mi viaţă trăiesc.

Nu frica, nu teamă,
Milă de tine mi-i,
Că n-ai avut niciodată mamă,
Că n-ai avut niciodată copii.

Grigore Vieru

5 comentarii:

  1. "Când pleca, știa că această poezie va fi citită de mii de moldoveni." E trist, pentru ca EL a scris pentru romani.

    RăspundețiȘtergere
  2. Intr-adevar, eu nu cred ca "moldovean" si "roman" sunt antonime.
    Am incercat sa explic pozitia mea in acest post:
    http://spataru.blogspot.com/2007/12/limba-neam-popor.html

    RăspundețiȘtergere
  3. Marcel, sfanta mi-a fost mie Albinuta. Si sfanta le este copiilor mei.
    Poezia cu Ilici, o tii minte. Si acum ma gandesc. e politica, e un bir trecutului. Dar nu ma pot gandi la ea urit. E atat de luminoasa pentru mine. Ce vreau sa spun, sau sa ma intreb, cum reusea el sa lumineze atat de mult poeziile pentru copii?
    Ce ma intristeaza, e cum s-a ridicat toata societatea sa il comemoreze. Unde erau toti la cei 70 de ani ai sai?
    In Uniunea sovietica, ai sai 55 i-am simtit de zeci de ori mai tare ca pe cei 70.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ai dreptate. Am spus cam acelasi lucru si aseara, intr-o discutie cu prietenii. Poezia cu Ilici e una dintre putinele pe care o tin minte pe de rost din copilarie.

    A fost nevoie de moartea lui pentru a ne da seama cat de mult l-am pierdut in ultimii ani. A fost nevoie de aceasta lovitura ca sa deschidem ochii.

    Vezi cum au tacut cu totii de "planurile de asasinare" a lui Rosca dupa moartea lui Vieru?
    Ce infimi par acum poli[pi]ticienii in fata celui pe care l-au neglijat atata. Chiar daca acesta sta teapan in mormant.

    RăspundețiȘtergere